Harar

I onsdags gick jag på en kort promenad med min kamera. Vid vägen satt två harar.

två harar

Det finns många harar i Sveriges natur. De finns i staden och på landet. De finns i norr och i söder.

Harar är rädda för hundar och människor. De kan springa snabbt om de blir rädda: 75 kilometer i timmen.

en hare

Hararna som jag såg i onsdags var inte så rädda. De lekte med varandra, och stannade för att äta gräs.

9 reaktioner på ”Harar

  1. Nu har vi på Bas läst om hararna! Det var lagom svår svenska. Jättebra med bilder! Då förstår vi bra.
    Tack så jättemycket för att du skriver. Vi hoppas att du alltid blir lycklig i livet.
    Hälsningar,
    Bas 2, Södertälje

    Gilla

  2. Hej Sara,
    Hur mår du? Nu har vi läst om hararna. Det var lätt och bra svenska. Filmen var bra! Äter harar bara gräs?
    Tack så mycket. Trevlig helg! Kom gärna och hälsa på oss på Bas!
    Hej då! Vi ses!
    Bas 3, Södertälje

    Gilla

  3. Hej Sara.Vi läste din blogg om haren. Vi tyckte att du gjorde mycket fint. Det gillade vi bra.
    Hälsningar
    Spri bas
    Karolinska gymnasiet
    Örebro.
    ps: Vi ska fortsätta läsa din blogg så fortsätt att skriva roliga inlägg.

    Gilla

    • Oj, vilken svår fråga. Jag gillar fåglar, och en av mina favoritfåglar är blåmes. Men jag gillar så många djur! Ekorrar, till exempel. Och älgar! Det är svårt att välja ett favoritdjur, faktiskt. Vad är ditt favoritdjur?

      Gilla

  4. Ping: Teman i bloggen | Sara Lövestams lättlästa blogg

Kommentera

