Wien

I fredags åkte jag till Wien. Det är Österrikes huvudstad.

 

Det tog två timmar att flyga från Stockholm till Österrike.

Det var första gången jag besökte Wien. Jag åkte dit för att jobba. Jag skulle träffa svensklärare från många olika europeiska länder, och prata med dem om grammatik. Men jag hade tid att titta på staden också.

Wien är en vacker stad. Jag såg många fina hus.

2016-05-20 14.46.42

Bredvid mitt hotell fanns det en stor och vacker kyrka.

2016-05-21 10.15.27 2016-05-21 10.24.29

Vädret var fint. På fredagen var det 19 grader. På lördagen var det 24 grader. Jag tog en promenad i parken.

2016-05-21 10.18.39 2016-05-21 10.15.01

På lördagen åkte jag hem. Jag var bara i Wien i 24 timmar. I framtiden vill jag gärna åka tillbaka till Wien, som turist.

En reaktion på ”Wien

  1. Ping: Teman i bloggen | Sara Lövestams lättlästa blogg

Kommentera

