Ett hus

den stora resan 369

Jag gjorde en lång resa förra veckan. Jag reste till många platser. Till exempel reste jag till Dalarna.

I Dalarna såg jag det här huset. Det är ett gammalt hus. Ingen har tagit hand om det.

Huset inspirerade mig. Det ser så annorlunda ut! De andra husen i Dalarna är röda och små, men det här huset är grått och stort. Jag fick många tankar:

Vem har bott i huset?
Vad har hänt i huset?
Vilka människor har älskat och hatat i huset?
När slutade folk att komma till huset?
Varför bor det ingen i huset nu?

Vad tror du?

3 reaktioner på ”Ett hus

  1. I huset bott gamla personer . De lagade mat . Sen läste bok och pratade med mig . många folkor sitt som hyra en rum på sommaren . När sluttade de semmster åkte de hem . folken bor inte på huset nu eftersom sommaren ska sluta.

    Liked by 1 person

  2. Ping: Teman i bloggen | Sara Lövestams lättlästa blogg

Kommentera

