Ljudet i natten

I natt hörde jag något konstigt. Det lät som ett djur. Kanske en insekt?

image

Jag kunde inte sova. Jag letade i hela huset. Bakom böckerna i bokhyllan. Under sängen. Bland kläderna.

Jag hittade ingenting. Jag lade mig i sängen igen, men ljudet slutade inte. Det lät mer och mer!

Varifrån kom ljudet? Jag lyssnade koncentrerat. Det kom inte från golvet. Inte från väggen. Det kom från taket. Kanske var det en fågel?

image

Jag gick ut och tittade på taket. Natten var mörk, men jag hade en lampa. Inget djur var på taket! Jag väntade några minuter. Ingen fågel kom.

Jag förstod att djuret var inuti taket. Inte taket (uppe) och inte i taket (under). Inuti taket.

Min sambo sa: Det är en mus eller en sork.

image

Vi försökte sova. Det var svårt.

I dag försökte jag hitta djuret. Jag tog min mobiltelefon för att fotografera.

image

Det är två centimeter mellan väggen och taket. Kunde djuret komma in där? Jag fotograferade i hålet.

image

Ett nät! Inget djur kommer in där.

Jag gick runt huset och tittade. Det finns inga hål i taket eller väggen. Jag förstår inte. Det är ett mysterium.

Jag vet inte vad som lever inuti mitt tak. Jag hör fortfarande ljudet. Kanske får jag inte sova i natt heller.

En reaktion på ”Ljudet i natten

  1. Ping: Teman i bloggen | Sara Lövestams lättlästa blogg

Kommentera

