Ett pepparkakshem

Minns ni att jag planerade mitt pepparkakshus? Nu är det färdigt.

Det är inget hus egentligen. Det är ett hem.

I vardagsrummet finns det fåtöljer, en bokhylla och en flygel. Det finns en öppen spis i hörnet.

I sovrummet finns det en säng, en garderob och en spegel. På sängen sitter en nalle.

I matsalen finns det ett matbord med stolar. I hörnet står ett skåp.

I badrummet finns det ett handfat, ett badkar och en toalett. Det finns också en bidé (till höger).

I köket finns det lådor, skåp och hyllor. Det ligger en matta på golvet. På golvet står också en pall.

Det tog lång tid att bygga det här pepparkakshemmet. Jag började i oktober och avslutade det i december.

Jag ville göra något bra, för alla människor som är hemlösa. Därför sålde jag pepparkakshemmet. En kvinna köpte det för 10 000 kronor, som jag kunde donera till Stadsmissionen. Stadsmissionen är en organisation som hjälper hemlösa.

Vi flyttade hela pepparkakshemmet till Gamla stan i Stockholm. Vill du se det? Gå till Stadsmissionens kafé. Det ligger på Stortorget i Gamla stan i Stockholm. Kanske står det kvar en vecka till!

2016-12-30-15-17-23

En reaktion på ”Ett pepparkakshem

Kommentera

