Skrivit färdigt böckerna om Kouplan

Den här veckan är speciell för mig.

I fyra år har jag skrivit böckerna om Kouplan.
Det är fyra originalböcker och fyra lättlästa böcker.

De lättlästa böckerna är samma historier, men på lätt svenska.

Jag började skriva böckerna om Kouplan år 2013.
Förra veckan skrev jag slutet på den sista.
Det har varit ett stort projekt. Äntligen är jag färdig!

Böckerna om Kouplan handlar om flyktingen Kouplan. Det är spännande böcker.
Kouplan är en journalist från Iran. Han kom till Sverige för att han var hotad av Irans regering. Han var rädd att hamna i fängelse för sina artiklar.
I Sverige sökte han asyl, men han fick inte uppehållstillstånd. Men han kunde inte åka tillbaka, så han stannade i Sverige. Han gömde sig.
Det var svårt för Kouplan att tjäna pengar. Han hade ingen legitimation och inget personnummer. Så en dag satte han ut en annons. Han skrev: ”Behöver du hjälp, men inte kan kontakta polisen? Kontakta mig!”
Det var början på Kouplans liv som detektiv. Han hjälper andra människor att lösa sina problem. Samtidigt gömmer han sig för polisen.

Här är alla böckerna om Kouplan. Du kan klicka på bilderna för att läsa mer om varje bok!

Den första boken heter Sanning med modifikation i original, och Flicka försvunnen som lättläst.

Den andra boken heter Önska kostar ingenting i original, och Bedragaren som lättläst.

Den tredje boken heter Luften är fri i original och I skuggorna som lättläst.

I skuggorna kommer ut senare det här året. Just nu finns det ingen bild, men det kommer.

Den fjärde boken skrev jag färdigt förra veckan. Den ska heta Finns det hjärterum i original, och Hjärterum som lättläst. De kommer ut efter oktober 2017.

Jag har jobbat länge med böckerna om Kouplan.
Det känns overkligt att det är slut.
Hela historien är färdig!

Jag ska snart börja skriva på något helt annat.
Men först ska jag fira.

 

3 reaktioner på ”Skrivit färdigt böckerna om Kouplan

  1. Ping: Teman i bloggen | Sara Lövestams lättlästa blogg

Kommentera

