Odla tomater hemma

Varje sommar brukar jag odla tomater. Jag har tomaterna på min balkong eller på landet. Det är gott att äta egna tomater. Dessutom blir de ekologiska.

Sommaren är så kort i Sverige, så tomaterna har inte lång tid på sig. Därför brukar jag så tomatfrön inomhus, redan i mars.

Jag sådde fröna för två veckor sedan. Efter en vecka började de komma upp.

Nu ser plantorna ut så här:

Plantorna behöver mycket ljus, men det finns bara lite sol i mars. Därför har jag plantorna under en speciell lampa. Lampan ska vara mycket ljus, men inte varm.

Det här året har jag också sått lite gurka. Det är första gången jag odlar gurka. Vi får se hur det går! Här är en liten gurkplanta:

En reaktion på ”Odla tomater hemma

  1. Ping: Gurka och tomat | Sara Lövestams lättlästa blogg

Kommentera

