Drömmen om sommarstugan

I helgen var det påsk, och många lediga dagar. Jag hade så många planer för helgen.

Jag planerade att åka till sommarstugan. Vi skulle fixa stugan inför sommaren. Vi skulle njuta av naturen. Vi skulle grilla. Åh, vilken härlig helg vi skulle ha!

Men så tittade jag på vädret.

Regn. Två plusgrader på dagarna. Fem minusgrader på nätterna. Snö.

Vi diskuterade: Ska vi åka? Ska vi stanna hemma? Till slut suckade vi, och bestämde oss för att inte åka. Vår sommarstuga är en SOMMAR-stuga. Inte en vinter-stuga.

Hela helgen har jag tänkt på min stuga. Jag önskar att vädret var bättre. Jag drömde till och med om stugan på nätterna.

Hoppas att vädret blir bättre snart.

Kommentera

