Barcelona

I helgen var jag i Barcelona i Spanien.

I Barcelona finns min agentur. Det är ett företag, som jobbar för att sälja mina böcker till andra länder. Namnet på min agentur är Pontas Agency.

Mina böcker på andra språk. De är översatta till tyska, franska, polska, danska, norska och flera andra språk.

I år fyller Pontas Agency 25 år.

Jag var i Barcelona med många andra författare, som har samma agentur. Vi hade det jättetrevligt. Vi åt middag, pratade och gick promenader.

Det var så fint väder i Barcelona. Det var 19 grader varmt, och soligt. Jag åt en glass, som smälte i solen.

Solen brände mig. Jag blev röd på näsan. (Jag har inget foto av det.)

I måndags åkte jag tillbaka till Sverige. På morgonen efter började det snöa. Det snöade i hela Sverige. Jag åkte tåg, och fotograferade genom fönstret.

Skitväder! Jag längtade tillbaka till Barcelonas varma sol…

 

Kommentera

