lättlästa böcker

I höst kommer många nya lättlästa böcker ut.

Lättlästa böcker är böcker på lätt svenska. De passar för personer som studerar svenska, eller personer som har svårt för att läsa.

Jag har skrivit fyra lättlästa böcker. De handlar om Kouplan, som är en flykting från Iran. Han bor i Sverige och jobbar som detektiv för att få pengar.  Du kan klicka här för att läsa om mina lättlästa böcker.

I september kommer den fjärde och sista boken om Kouplan. Den heter Hjärterum.

Det kommer många nya lättlästa böcker i höst. Det är jättebra att läsa böcker, för att lära sig mer svenska. Man lär sig många nya ord, och blir snabbare på att läsa och förstå svenska. Det är ett roligt sätt att studera.

Klicka här för att läsa om nya böcker på LL-förlaget! Det finns också lättlästa böcker på Vilja förlag. Välj en bok som låter intressant för dig, om du vill träna svenska!

Ps. Varför heter min bok ”hjärterum”? Vad betyder ”hjärterum”? Det ska jag berätta nästa vecka!

Annonser

2 reaktioner på ”lättlästa böcker

  1. Är de här böckerna anpassade för vuxna? Fast lättlästa?
    Har ofta problem när jag undervisar engelska att den skönlitteratur som finns att tillgå är antingen lagom svår att läsa men då alldeles för barnslig, eller tvärtom. När boken blir rolig och givande rent innehållsmässigt blir engelskan alldeles för svår.
    Försöker skriva lite själv till mina elever men tycker att det är riktigt svårt att skriva lätt.

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s