Ny podd på lätt svenska!

Lyssnar du på podd? Podd är som radio. Man kan lyssna på podd när man till exempel städar, lagar mat eller promenerar. Det finns poddar om olika saker. Det finns poddar om mat, poddar om nyheter, poddar om musik och många andra poddar.

Jag har ofta tänkt: ”Jag vill göra en podd på lätt svenska”. Många har svårt att förstå vanlig svenska. Om man studerar svenska behöver man en podd som är lättare att förstå. Då kan man lyssna på podden och bli bättre på svenska.

Jag har en vän som heter Isabelle. Hon kommer från USA och bor i Sverige. Hon studerar svenska. Jag sa till henne att jag vill göra en podd på lätt svenska. Isabelle sa: ”Jag vill vara med!”

Vi har jobbat länge med podden! Äntligen kommer den ut. Idag kan ni lyssna på den på Spotify, Google Podcasts eller Apple Podcasts. Den heter ”Livet på lätt svenska”. Det kommer ett nytt avsnitt varannan vecka.

Jag hoppas att ni ska lyssna på podden och att ni ska tycka om den! Här är en länk till podden på Spotify.

Man kan skriva frågor till oss, som vi försöker svara på i podden. Klicka här för att läsa mer om podden och skicka in din fråga.

En reaktion på ”Ny podd på lätt svenska!

  1. Pingback: Nya avsnitt av podden – och en nyhet! | Sara Lövestams lättlästa blogg

Lämna en kommentar